تاریخ امروزسه شنبه , 6 اسفند 1398
نکته ساده برای فروشندگان مانتو

9 نکته ساده برای فروشندگان مانتو در مورد خدمات به مشتریان

هنگامی که شما یک فروشگاه مانتو را اداره می‌کنید، باید خدمات مشتری را در قلب هر تصمیمی که میگیرید لحاظ کنید. در اینجا به 9 نکته ساده و در عین حال اساسی اشاره می‌کنیم که با رعایت آن ها، می‌توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.

بازگرداندن خریداران مانتو، مهمترین اصل است

هنگامی که شما یک فروشگاه مانتو را اداره می‌کنید، باید خدمات مشتری را در قلب هر تصمیمی که میگیرید لحاظ کنید. ممکن است بحث‌های زیادی پیرامون موضوع «همیشه حق با مشتری است» وجود داشته باشد، اما بحثی در مورد اینکه شما باید طوری با مشتری برخورد کنید که مجددا برای خرید پیش شما برگردد وجود ندارد. شما نیاز دارید خریداران مانتو فروشگاه خودتان را افزایش دهید و مهم‌تر از آن، مشتری‌های قبلی را برای خودتان حفظ کنید. در اینجا به 9 نکته ساده و در عین حال اساسی اشاره می‌کنیم که با رعایت آن ها، می‌توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.

نکاتی برای فروشندگان مانتو عمده مانگوپ

روی خریداران مانتو متمرکز شوید: ممکن است هنگامی که یک مشتری در فروشگاه شما حضور دارد، تلفن زنگ بزند یا چندین اتفاق غیر منتظره دیگر رخ دهد. اگر نمیخواهید مشتریان خود را از دست بدهید، شما نیاز دارید تا در خدمت آن‌ها باشید. هیچ کس مهم‌تر از مشتری منتظر در داخل فروشگاه نیست. تنها چند اتفاق کوچک و سهوی لازم است تا مشتری با حالت ناراحتی فروشگاه مانتو شما را ترک کند و هرگز به آنجا برنگردد. بنابراین یا افرادی را برای رسیدگی به اموری مانند جواب دادن به تلفن استخدام کنید یا بعدا با شماره‌ای که زنگ زده است، تماس بگیرید. با تمام قوا بر روی ستاره داخل فروشگاه خود متمرکز شوید.

در خدمت مشتری باشید: اگر مشتری میخواهد مانتو خاصی را پیدا کند و موفق نمی‌شود، گزینه هایی را به او پیشنهاد دهید. اگر مانتو خاصی را در فروشگاه ندارید، برای او سفارش دهید و با اطلاع رسانی به موقع یا در صورت امکان با ارسال رایگان، مشتریان خود را راضی نگه دارید. ممکن است برخی از خریداران این پیشنهاد شما را رد کنند، اما اکثر مشتری‌ها این تلاش اضافی را برای همیشه به خاطر خواهند داشت. آن‌ها حتی ممکن است این تجربه خوشایند را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارند، و چه تبلیغی بهتر از این برای شما وجود دارد؟

بهبود تجربه پرداخت: مدت زمان انتظار طولانی و یک تجربه ناخوشایند پرداخت، از ویژگی‌های بارز خدمات بد به مشتریان است. فروشگاه مانتویی با صف‌های گیج کننده و خطوط طولانی خاطره بدی در ذهن مشتری بر جای میگذارد. با اندکی دقت و استفاده از علائم شفاف در فروشگاه، مشتری را متوجه کنید که کجا باید بایستد. از کجا وارد صف شود، و پس از پرداخت از کجا خارج شود. خطوط اطراف راهروی پرداخت را برای خرید‌های لحظه آخری تشکیل دهید. فرآیند و ابزار هایی را شکل دهید تا در طول ساعات اوج کار شما، مشتری از خرید خود نهایت لذت را ببرد.

معرفی کارمندان و مشتریان با نام: در دنیای امروز، نیاز دارید تا از کوچکترین فرصتی برای ارتباط با مشتری استفاده کنید. برای هر کدام از خریداران خود یک فایل با نام و شماره تلفن یا ایمیل آن‌ها باز کنید. حتی اگر از فروشگاه شما مانتویی خریداری نکنند، باز هم می‌توانید در آینده آن‌ها را برای خرید ترغیب کنید. همکاران خود را با نام معرفی کنید یا اسم آن‌ها را روی یک کارت نوشته و به صورتی که مشتری بتواند آن کارت را مشاهده کند، روی لباس فروشندگان الصاق کنید. استفاده از نام یکدیگر در هنگام تعامل جهت فروش، باعث تجربه احساس شخصی برای مشتری می‌شود. این یعنی یک اتصال محکم در روابط فروشگاهی، که شکستن یا فراموش کردن آن دشوار است.

جمله جادویی «با تشکر از شما»: البته که در هنگام تکمیل فرآیند خرید، نیاز دارید تا از مشتریان خود تشکر کنید. اما این تنها باری نیست که باید از این جمله استفاده کرد. قدردانی خود را از تمام کسانی که از مجموعه شما بازدید می‌کنند، فارغ از اینکه مانتویی از شما خریده اند یا نه، با ارسال یک پیامک یا ایمیل به اطلاع ایشان برسانید. در صورتی که یکی از مشتریان، خرید بزرگی از فروشگاه شما داشت، با ارسال یک یادداشت تشکر آمیز به همراه در نظر گرفتن تخفیف برای خرید‌های بعدی، از او قدردانی کنید.

بدون مزاحمت برای مشتری در کنارش حاضر باشید: به عنوان یک فروشنده ماهر مانتو، باید تعادل و دقت زیادی بین مفید بودن و بیش از حد حاضر بودن برقرار کنید. این یکی از مهارت‌های اساسی و ظریف در خدمات به مشتری است. مشتریان میخواهند شما در دسترس باشید اما توجه کنید باعث آزردگی خاطر آن‌ها نشوید و اجازه دهید در فروشگاه شما احساس راحتی کنند. خود را مشغول مرتب کردن قفسه‌های اطراف آن‌ها کنید و منتظر بمانید تا خریداران شروع به جستجوی اطراف کنند.

لبخند بزنید: هیچ کس علاقه‌ای به خرید مانتو از یک فروشنده بد اخلاق ندارد. مانتو هایی که در فروشگاه شما وجود دارد در بسیاری از سایت‌ها و مغازه‌های دیگر موجود است. برخی از خریداران حاضر هستند تا هزینه بیشتری پرداخت کنند اما از جایی خرید کنند که احساس خوبی بعد و هنگام خرید داشته باشند. پس یکی از راه‌های ارتباط با مشتری ایجاد حس مثبت و دادن انرژی به آن هاست. اگر لبخند زدن را در فروشگاه مانتو خود در اولویت قرار دهید، فضای استقبال خوبی را برای مشتریان خود ایجاد خواهید کرد.

یک تجربه شگفت انگیز ایجاد کنید: مشتریان شما می‌توانستند به صورت آنلاین مانتوهای خود را سفارش دهند، اما این کار را نکرده اند. آن‌ها دردسر خارج شدن از منزل را تحمل کرده اند تا به فروشگاه شما بیایند. بنابراین حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید، ارزش قائل شدن برای تلاش آن هاست. چیدمان فروشگاه خود را به روشی تنظیم کنید که مشتری را به سمت خود جلب کند. با استفاده از ترکیب رنگ ها، دکوراسیون زیبا و موسیقی‌های جذاب، خرید را برای مشتریان خودتان دلچسب کنید.

هدیه دادن معجزه می‌کند: مردم عاشق چیز‌های رایگان هستند. انسان‌ها به طور طبیعی نسبت به افرادی که کاری برایشان انجام داده است، احساس بدهکاری می‌کنند. بنابراین با ارائه یک هدیه یا یک تخفیف کوچک می‌توانید به طور ضمنی، بخشی از مغز آن‌ها را که به شما احساس دین می‌کند، تحریک کنید. با یک نوشیدنی خنک در یک روز گرم، یا یک جفت جوراب معمولی رایگان، می‌توانید کاری انجام دهید تا میل به تلافی در ذهن مشتری شکل بگیرد.

اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *